Oppijan digipolku perusopetuksessa

Oppijan digipolku tukee perusopetuksen opetussuunnitelman (luku 3.3.5) mukaista oppilaiden tieto- ja viestintäteknologisen osaamisen edistämistä.

Oppijan digipolun osaamistavoitteet on määritelty luokka-astekokonaisuuksittain:

Jokaisella tasolla tavoitteet on ryhmitelty kolmeen luokkaan:

  • käytännön taitojen hallinta
  • vastuullinen ja turvallinen käyttö
  • soveltava, tutkiva ja luova työskentely

Osaamistavoitteet on kirjoitettu oppilaan itsearvioinnin näkökulmasta.

Koulut tai yksittäiset opettajat voivat halutessaan hyödyntää digipolkua oppilaidensa digiosaamisen edistämiseen.

Materiaalit

Yhteyshenkilö

Marjo Malinen

projektipäällikkö

Työryhmä

Perusopetuksen oppijan digipolun yhteiskehittivät vuosina 2019–2020 tutor-/asiantuntijaopettajat

  • Annu Kauppinen Suutarinkylän peruskoulu​sta,
  • Emilia Leinonen Kankarepuiston peruskoulu​sta,
  • Janne Markkanen Tahvonlahden ala-asteen koulusta​,
  • Jere Sillanpää Arabian peruskoulusta,
  • Juha Saranen Latokartanon peruskoulusta​,
  • Jussi Räisänen Taivallahden peruskoulusta,
  • Kaisa Karttunen Kulosaaren ala-asteen koulusta​,
  • Karim Galenius Kontulan ala-asteen koulusta,
  • Kati Immeli-Vänskä Pitäjänmäen peruskoulusta​,
  • Maria Nyqvist Ruoholahden ala-aste​en koulusta,
  • Marjo Malinen Ressun peruskoulusta​,
  • Mikko Nieminen Vuoniityn peruskoulusta,
  • Riikka Aaltonen Malminkartanon ala-asteen koulusta​,
  • Ville Teittinen Käpylän peruskoulusta ja
  • Ville Tuovinen Kontulan ala-asteen koulusta​.

Työtä koordinoi pedagoginen asiantuntija Liisa Lind. Visuaalisen ilmeen on luonut kuvittaja Emilia Erfving.