Oppijan digipolku perusopetuksessa

Oppijan digipolku tukee perusopetuksen opetussuunnitelman (luku 3.3.5) mukaista oppilaiden tieto- ja viestintäteknologisen osaamisen edistämistä.

Oppijan digipolun osaamistavoitteet on määritelty luokka-astekokonaisuuksittain:

Jokaisella tasolla tavoitteet on ryhmitelty kolmeen luokkaan:

  • käytännön taitojen hallinta
  • vastuullinen ja turvallinen käyttö
  • soveltava, tutkiva ja luova työskentely

Osaamistavoitteet on kirjoitettu oppilaan itsearvioinnin näkökulmasta.

Koulut tai yksittäiset opettajat voivat halutessaan hyödyntää digipolkua oppilaidensa digiosaamisen edistämiseen.

Materiaalit

Yhteyshenkilö

  • projektipäällikkö Kati Immeli-Vänskä, kati.immeli-vanska@hel.fi, p. 040 635 2288

Työryhmä

Perusopetuksen oppijan digipolun yhteiskehittivät vuosina 2019–2020 tutor-/asiantuntijaopettajat

  • Annu Kauppinen Suutarinkylän peruskoulu​sta,
  • Emilia Leinonen Kankarepuiston peruskoulu​sta,
  • Janne Markkanen Tahvonlahden ala-asteen koulusta​,
  • Jere Sillanpää Arabian peruskoulusta,
  • Juha Saranen Latokartanon peruskoulusta​,
  • Jussi Räisänen Taivallahden peruskoulusta,
  • Kaisa Karttunen Kulosaaren ala-asteen koulusta​,
  • Karim Galenius Kontulan ala-asteen koulusta,
  • Kati Immeli-Vänskä Pitäjänmäen peruskoulusta​,
  • Maria Nyqvist Ruoholahden ala-aste​en koulusta,
  • Marjo Malinen Ressun peruskoulusta​,
  • Mikko Nieminen Vuoniityn peruskoulusta,
  • Riikka Aaltonen Malminkartanon ala-asteen koulusta​,
  • Ville Teittinen Käpylän peruskoulusta ja
  • Ville Tuovinen Kontulan ala-asteen koulusta​.

Työtä koordinoi pedagoginen asiantuntija Liisa Lind. Visuaalisen ilmeen on luonut kuvittaja Emilia Erfving.