Oppijan digipolku perusopetuksessa

Oppijan digipolku tukee perusopetuksen opetussuunnitelman (luku 3.3.5) mukaista oppilaiden tieto- ja viestintäteknologisen osaamisen edistämistä.
Oppijan digipolun osaamistavoitteet on määritelty luokka-astekokonaisuuksittain:
Jokaisella tasolla tavoitteet on ryhmitelty kolmeen luokkaan:
- käytännön taitojen hallinta
- vastuullinen ja turvallinen käyttö
- soveltava, tutkiva ja luova työskentely
Osaamistavoitteet on kirjoitettu oppilaan itsearvioinnin näkökulmasta.

Koulut tai yksittäiset opettajat voivat halutessaan hyödyntää digipolkua oppilaidensa digiosaamisen edistämiseen.
Materiaalit
Yhteyshenkilö
- projektipäällikkö Kati Immeli-Vänskä, kati.immeli-vanska@hel.fi, p. 040 635 2288
Työryhmä
Perusopetuksen oppijan digipolun yhteiskehittivät vuosina 2019–2020 tutor-/asiantuntijaopettajat
- Annu Kauppinen Suutarinkylän peruskoulusta,
- Emilia Leinonen Kankarepuiston peruskoulusta,
- Janne Markkanen Tahvonlahden ala-asteen koulusta,
- Jere Sillanpää Arabian peruskoulusta,
- Juha Saranen Latokartanon peruskoulusta,
- Jussi Räisänen Taivallahden peruskoulusta,
- Kaisa Karttunen Kulosaaren ala-asteen koulusta,
- Karim Galenius Kontulan ala-asteen koulusta,
- Kati Immeli-Vänskä Pitäjänmäen peruskoulusta,
- Maria Nyqvist Ruoholahden ala-asteen koulusta,
- Marjo Malinen Ressun peruskoulusta,
- Mikko Nieminen Vuoniityn peruskoulusta,
- Riikka Aaltonen Malminkartanon ala-asteen koulusta,
- Ville Teittinen Käpylän peruskoulusta ja
- Ville Tuovinen Kontulan ala-asteen koulusta.
Työtä koordinoi pedagoginen asiantuntija Liisa Lind. Visuaalisen ilmeen on luonut kuvittaja Emilia Erfving.