STEAM käytännössä: Koulun STEAM-viikko

Mitä?

  • Toiminnallisia teemapajoja ohjelmoinnista ja Minecraftista, maker-tekemistä…
  • Pelejä ja leikkejä (labyrinttitehtäviä, matikkapelejä, koodausta jne.); isommat pitävät pienemmille, digitutoroppilaat (oppilasagentit)
  • STEAM-aiheinen kevätnäyttely – luokkien osaaminen ja tekeminen näkyväksi!
  • Koulun oman STEAM-haastekisan voittajien julkaisu
  • Tämä toimii -teknologiakasvatusprojektin aikaansaannoksia ekaluokkalaisilta
  • Taideilmaisuluokkien nukketeatteriesityksiä halukkaille luokille/ryhmille
  • Opettajille STEAM-vertaiskoulutusta

Kenelle?

  • Koko yhtenäisen peruskoulu mukana

Milloin?

  • Kokonainen viikko (kevätlukukaudella)

Kehittämistarpeet?

Jatkossa tarvitaan vielä lisää

  • suunnittelua
  • pajojen järjestäjiä
  • aikaa näyttelyn rakentamiseen

Toteuttajayksikkö

Puistopolun peruskoulu